Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Andries Anouk Cuijk Rovers - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Andries Anouk Cuijk Rovers - WaarBenJij.nu

Cusco

Door: Andries en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Andries Anouk

14 December 2011 | Peru, Cusco

Na enige commotie hebben we de bus naar Cusco toch weten te pakken: de nogal snel-spaans-sprekende juf van de bustickets sprak geen woord Engels, de taxi naar de bus had geen licht en we wisten totaal nie in wat voor bus we zouden zitten.

Uiteindelijk een fijne busrit gehad en gezond en wel in Cusco.
In alle vroegte de stad in gedoken en we kwamen in de plaatselijke carnavals-optocht terecht. We dachten dat het een half uurtje zou duren, maar integendeel: de gehele dag door overal muziek en dansende mensen in traditionele kleding. Pas s´avonds deden hun voeten in d´r open sandalen zeer en hielden ze het voor gezien. Wel prachtig om te zien, zo´n optocht met mooie dans en muziek (allemaal dezelfde melodietjes).

We zijn die middag de stad gaan bewonderen en dat is erg leuk met die gezellige muziek op de achtergrond. Cusco heeft prachtige gebouwen en aan het eind van de tocht zijn we bij een Inca ruine terecht gekomen, waar we uitzicht hadden over de stad.
Na zo´n wandeling krijg je honger, maar de maaltijd was niet bij iedereen goed gevallen.

Andries was er de volgende dag behoorlijk slecht aan toe en dus moest Anouk alleen op pad.
Terwijl Andries in bed lag is Anouk de musea gaan bewonderen. Veel gehoord en de gezien over de Inca´s.
´s Avonds naar een optreden geweest in de stad, waar we nog meer tradionele dansen en kleding konden bewonderen. Het is toch niet zo gezellig een dag alleen door de stad zwerven.

De volgende dag voelde Andries zich gelukkig weer beter en zijn we naar de Sacred Valley gegaan met een stelletje uit New Zealand (we maken al ´vrienden´ hier!!), die ook in het geweldige hostel logeren (lees: een ranzige kamer met een koude douche). We hebben veel stenen en keien mogen bewonderen in verschillende plaatsjes. Die Inca´s hebben hier behoorlijk wat rond gesjouwd met al die stenen. Ze hebben er wel prachtigen bouwwerken van gemaakt. In een aantal plaatsen hebben ze de huizen op de Inca fundering gebouwd. De busrit was geen straf, want we hadden prachtige uitzichten tussen en op de bergen en die bergen gaan nooit vervelen.

Vandaag een rustig dagje met wat shoppen voor morgen, want dan gaan we starten aan de Inca Trail.

• 14 December 2011 - 17:14

Janneke:

dit zijn toch wel leukere verslagen dan die vd weekendopvang!!

• 14 December 2011 - 21:42

Jeanette:

@ Janneke: whaaahahahaha! Trouwens, ik typ altijd hele intelligente verslagen voor de kids hoor...hihi

Maarre, Klinkt goed hoor, jullie hebben het maar druk met alles! Hoop niet dat jullie vaker van die maaltijden tegen gaan komen...

• 15 December 2011 - 12:08

Janneke:

@jeanette mag je die van mij ook typen!! zijn maar 2 weekenden!

oh sorry ik dacht dat ik op facebook zit!!
    anouk en andries terug naar jullie!

• 15 December 2011 - 12:26

Alies:

jullie hebben als echte brabanders je steentje toch zeker wel bijgedragen in die optocht? ;-)

Heel veel plezier met het lopen van de tail. Zooooo jaloers op jullie!!!

• 15 December 2011 - 23:33

Sandra Janssen:

Hey Hallo,
    Vandaag een lunch gehad met collega's van TAM/Inkoop en SE. Jetty heeft de link van deze site doorgestuurd. Leuk dat ik jullie nu kan volgen. Veel plezier en een goede reis.

• 16 December 2011 - 07:51

Nora:

Succes met die Inca trail!! En bedenk: 1(0000) steen is geen steen, 2(0000) steen is een halve steen, 3(000000000) steen is een Inca steen. Je zal er dus lichtelijk nog een enkelt tegenkomen :)
    xxx

• 18 December 2011 - 09:09

Martin Kemmerling:

Hallo Andries en Anouk,
    Late reactie van mij, maar bij deze. Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Aan de foto's en de reisverslagen te zien, hebben jullie denk ik geen spijt van jullie besluit om zo'n wereldreis te maken. Als het nu toch af en toe tegenvalt. moet je maar zo denken dat dit in het gewone leven ook zou gebeuren. Andries, ik begin inmiddels tegen mijzelf te praten als ik tussen de middag mijn MSD wandeling maak. groet, Martin K